Tjek driftsinfo
Har du problemer med din internetforbindelse, tv-signal eller telefoni? Tjek driftsinfo og se, om der er driftsproblemer i dit område.
Klik på ikonerne herunder for at læse de mest stillede spørgsmål under hver kategori eller brug søgefeltet til at søge i samtlige FAQ-artikler.
Hastigheden skal altid måles med en pc, som er kablet direkte på fiberboksen.
Der er ikke hastighedsgaranti, når hastigheden måles igennem egen router eller på wifi.
Du kan læse mere og se vores guide til hastighedstest her.
For alle fiberbokse gælder det, at du kun kan tilslutte én pc eller anden enhed med kabel direkte i fiberboksen.
Skal man have flere enheder kablet til fiberboksen, skal du anskaffe dig en router eller switch, som skal tilsluttes direkte til internetporten i fiberboksen.
Vores fiberbokse har som standard wi-fi-signal aktiveret. Dette kan deaktiveres ved at kontakte Teknisk Support på 70 29 24 44.
Fiberboksen vil selv finde den mest optimale kanal efter en genstart.
Så oplever du problemer med signalet, er det altid en god idé at genstarte boksen.
Vær opmærksom på, at dækningen kan variere alt efter placeringen af fiberboksen.
Vægge, døre, forstyrrelser fra andre apparater i husstanden og signaler udefra kan forringe wi-fi-signalet.
Fiberboksen bliver placeret på væggen i dit hjem, hvor det er aftalt, at kablet graves ind.
Derfor kan du opleve at placeringen ikke altid er den mest optimale i forhold til wi-fi-signalet i hjemmet.
Vi har samlet en række gode råd til at skabe det bedst mulige wi-fi-signal i guiden "Sådan får du det bedste wi-fi-signal med Waoo Fiber".
Kontakt vores Tekniske Support - de kan hjælpe dig med lige netop den fiberboks, du har.
Afmonter routeren og tilslut én pc direkte til fiberboksen med et netværkskabel.
Du skal være opmærksom på, at der kan gå op til 180 minutter inden din pc kommer på nettet, dette er fordi IP-adressen er låst i 180 minutter på tidligere tilsluttet udstyr.
Hvis internetforbindelsen nu er stabil, er det din tilsluttede router, der er problemet.
Fibia supporterer ikke din router. Kontakt altid sælger eller producenten, hvis der er problemer med routeren. Vi kan ikke oplyse koden til din router, den står ofte på selve routeren eller i de papirer som fulgte med routeren, da du købte den.
Falder forbindelsen stadigvæk ud, selvom du har tilsluttet din pc direkte til fiberboksen, kontakt da Teknisk Support - så hjælper vi dig med at finde en løsning.
Ønsker du at skifte til en hurtigere eller langsommere internethastighed? Så kontakt vores kundecenter - de er klar til at hjælpe dig.
Den hyppigste årsag til problemer med Smart WiFi er placeringen af Smart WiFi-enhederne.
Det er en forudsætning, at de to bokse har et stærkt og konstant signal til hinanden.
Vi anbefaler at hente app'en "Waoo WIFI" som findes til både Android og Apple-enheder.
I app'en kan du i fanen "Mit netværk" se en hastighedsangivelse imellem de forskellige enheder, der deltager i Smart WiFi-netværket. Hastigheden skal ligge på 750 Mbps eller højere for at sikre en god stabil forbindelse. Er hastigheden lavere end dette, kan man forsøge med en anden placering af enhederne.
Sørg for at de ikke er placeret på gulvet eller bag møbler.
Smart WiFi-systemet skal forbindes med kabel til den korrekte internetport på fiberboksen. Den rigtige port kan findes ved at slå din fiberboks op her: http://www.fibia.dk/privat/kundeservice/vejledninger-dokumenter/vejledninger/bredbaandsudstyr-og-routers/
Hvis du også ønsker, at dit tv skal køre trådløst over Smart WiFi, skal den kablede Smart WiFi-enhed både fødes med et kabel til internetporten og til en tv-port på fiberboksen.
Efter korrekt kabling skal de 2 Smart WiFi-enheder parres, så de kan snakke sammen. Det gøres ved hjælp af WPS-knapperne. Tryk først på den ene og så på den anden – vent derefter i mindst 15 minutter.
Nu kan du rykke enhed 2 til den ønskede placering. Brug gerne app'en "Waoo WiFi" til at finde en optimal placering. I fanen "Mit netværk" anbefaler vi en hastighed på 750 Mpbs eller højere imellem de 2 Smart WiFi-enheder.
Du kan finde en videogennemgang af installationsprocessen for Smart WiFi her: https://www.waoo.dk/udstyr/smart-wifi
Sikkerhedspakken følger med i vores Waoo Fiberpakker.
Du modtager en mail fra vores samarbejdspartner, Chili Security, med information om, hvordan du aktiverer sikkerhedspakken.
Læs mere om sikkerhedspakken på https://www.fibia.dk/privat/internet-tv-telefoni/fibernet/sikkerhedspakke/.
Læs mereDer er ingen koder til normal brug af tv-boksen, men man skal bruge en PIN-kode til at leje film og tilkøbe kanaler i Kanalbutikken.
Herudover har man også en master-PIN-kode som bruges til leje af film som ikke er egnet til børn.
Kan du ikke finde mailen med koderne, kan du skrive til vores Kundeservice - så sender vi dig koderne igen.
Ønsker du at skifte til en større tv-pakke eller ændre dine Frit Valg-kanaler og Frit Valg-pakker?
Du kan selv gøre det via Waoo Web TV eller tv-boksen, du kan også kontakte vores Kundeservice - de er klar til at hjælpe dig.
Du kan kun tilslutte 1 tv pr. tv-boks. Ønsker du at tilslutte flere tv, skal du leje eller købe ekstra tv-bokse.
For at bestille ekstra tv-bokse, kan du tage kontakt til vores salgsafdeling på 70 29 24 44 eller skrive til os - vi sidder klar til at hjælpe.
I langt de fleste tilfælde er fejl i HDMI eller netværkskablet årsagen til pixeleringer.
Hvis du ikke har tilsluttet netværkskablet fra tv-boksen direkte til fiberboksen, men kører igennem switch eller andre forbindelser (fx Smart-Wifi), skal du prøve at tilslutte tv-boksen direkte til fiberboksen med et netværkskabel. Vi kan ikke garantere for kvaliteten af signalet, hvis du kører signalet gennem switch, intern kabling eller via wi-fi.
Hvis intet af ovenstående løser problemet, skal du kontakte teknisk support - så hjælper vi dig videre.
Har du en Airties 7210, 7310 eller 7410 (4K) kan du logge på Netflix direkte på tv-boksen.
For at kunne benytte dig af Netflix på tv-boksen, skal du have et aktivt Netflix-abonnement. Netflix-abonnement er ikke inkluderet i vores tv-pakker.
For at logge på Netflix på boksen, finder du Netflix-logoet i boksens hovedmenu og klikker herefter på "Start Netflix". Hav dit Netflix-brugernavn og -kode klar, da du skal bruge det til at logge ind første gang.
Du skal sikre dig, at du som minimum anvender dobbeltafskærmede antennekabler.
Hvis du ikke benytter dobbeltafskærmede antennekabler, kan dine kabler modtage elektronisk støj, som giver forstyrrelser og pixeleringer på tv.
Hvis du stadig har problemer, kan du prøve at genstarte fiberboksen ved at afbryde strømmen.
Vent 3 minutter og tænd herefter for strømmen igen. Efter 5 minutter er fiberboksen klar igen.
Husk altid at tjekke om der eventuelt er driftsforstyrrelser i dit område, inden du kontakter os. Du kan finde oplysninger om driftsinfo her.
Afhjælper ingen af de ovenstående løsninger problemet, kan du tage kontakt til Teknisk Support, som sidder klar til at hjælpe dig.
Når du opgraderer eller nedgraderer din kabel-tv-pakke, skal du huske at lave en ny manuel kanalsøgning på dit tv, så de nye kanaler kan blive kodet ind. Det er ikke nok at gennemføre en ”hurtigsøgning” på dit TV. Det er forskelligt fra tv til tv, hvordan man foretager en manuel kanalsøgning. Kig derfor i instruktionsbogen til dit tv for at finde ud af, hvordan du gør.
I forbindelse med kanalsøgningen, skal du benytte oplysninger herunder. Der er fire søgeværdier, og du skal bruge så mange af dem, som dit tv giver mulighed for at indtaste:
Har du allerede en Waoo Web Tv konto, så skal du:
Har du IKKE en Waoo Web Tv Konto, så skal du:
Du har nu fået adgang til TV 2 PLAY Hele Pakken!
Sådan gør du
Har du en Viaplay-konto?
Er du allerede Viaplay-kunde med en aktiv konto, kan du desværre ikke knytte din nuværende konto til den adgang, der følger med din Waoo TV-pakke.
Vi anbefaler, at du opsiger din nuværende konto og i stedet benytter den adgang, du har til Viaplay Total sammen med din Waoo Viasat Stor TV-pakke.
Cloud Record tilbyder, at du kan gemme programmer og se dem på alle dine enheder via app’en eller på Waoo tv-bokse.
Cloud Record husker, hvor meget du har set af programmet, så du kan fortsætte, hvor du slap. Du har med Cloud Record også mulighed for at optage og spole i udsendelser, dog skal du være opmærksom på, at nogle kanaludbydere ikke tillader, at man spoler i/optager deres udsendelser.
Tjenesten er gratis tilgængelig for alle kunder med en Waoo TV-pakke.
Med Cloud Record er det muligt at spole og optage i optagelser.
Nogle kanaludbydere tillader ikke at man spoler eller optager i deres programmer.
Her kan du se tv-kanaler, som der pt. ikke er rettigheder til på Cloud Record samt dem du ikke kan spole i optagelser fra.
Waoo Web TV giver dig adgang til at se en stor del af dine tv-kanaler via din computer, iPhone, iPad og Android-enheder.
Alle kunder med Waoo Fiber har mulighed for at aktivere Waoo Web TV og dermed få mulighed for filmleje i Waoo Bio.
Har du også en Waoo TV-pakke, giver Waoo Web TV også adgang til størstedelen af de tv-kanaler, som er indeholdt i tv-pakken.
For at komme i gang med at bruge Waoo Web TV, skal du oprette en bruger på waoo.tv ved at følge vejledningen.
Du skal have en engangskode for at komme i gang. Den har du modtaget i forbindelse med din oprettelse.
Hvis du vil se Waoo Web TV via browseren på din computer, er det også via waoo.tv. Ønsker du at se Waoo Web TV via dine enheder, kan du hente vores Waoo Web TV apps her:
iPad og iPhone: hent app'en her
Android tablet og telefon: hent app'en her
Ja, du kan både benytte Waoo Web TV på en mobildata-forbindelse eller over WiFi.
Når du kører på mobildata vil dit forbrug tælle med i dataforbruget på din mobilregning. Vi anbefaler, at du benytter WiFi.
For at kunne se Waoo Web TV, skal din enhed have adgang til internettet enten via trådløst internet (WiFi) eller via mobildata. Så kan du se f.eks. nyheder, sport eller leje film i både Danmark og i hele EU.
Waoo Web TV tilpasser sig automatisk til kvaliteten af din forbindelse og bruger op til 3,5 Mbps, hvilket svarer til 1,6 GB dataoverførsel per time ved den højeste kvalitet.
Har du glemt din adgangskode, kan du nulstille den her.
Du kan selv ændre dit brugernavn/e-mailadresse på din waoo.tv konto. Du skal blot logge ind på www.waoo.tv og ændre under ’Indstillinger/Ændre e-mailadresse’.
Du har fået en mail med din engangskode – den hedder "koder til din fiberforbindelse" – den skal du bruge ved aktivering.
Har du en tv-boks, kan du også finde engangskoden ved at gå til tv-boksens menu, trykke på "Opsætning" og derefter vælge "WebTV".
Hvilke tv-kanaler, du har adgang til på Waoo Web TV, afhænger af hvilken tv-pakke, du abonnerer på.
Har du tilkøbt Frit Valg Kanaler til din tv-pakke, vil størstedelen kunne tilgås via Waoo Web TV med enkelte undtagelser, hvor kanalleverandøren ikke har givet rettighed til visning via web-tv.
Ja, du kan starte den aktuelle udsendelser forfra, og gå 7 dage tilbage i TV-guiden og starte udsendelser derfra. Du kan desuden pause udsendelser
Du kan koble op til Waoo Web TV med op til fem forskellige enheder (computere, tablets eller telefoner), men dog kun to enheder på samme tid. Enheder kan fjernes, hvis de ikke har været anvendt indenfor 30 dage. Dette gøres fra punktet ”Administrér enheder” under ”Indstillinger” på waoo.tv eller i Waoo Web TV app’en på tablets og telefoner.
For at komme i gang med at bruge Waoo Web TV, skal du oprette en bruger her på waoo.tv ved at følge vejledningen. Hvis du vil se Waoo Web TV via browseren på din computer, er det også via waoo.tv. Ønsker du at se Waoo Web TV via dine enheder, kan du hente vores Waoo Web TV apps her:
iPad og iPhone: hent app'en her
Android tablet og telefon: hent app'en her
Ja, det kan du. Waoo Web TV understøtter AirPlay på iPhone og iPad. Du kan også benytte Chromecast med Waoo Web TV apps til tablet og telefon.
Så kan du se Waoo Web TV direkte på din tv-skærm.
Mangler du app’en? Find den her:
Hvis du ønsker at flytte dit nuværende telefonnummer over til Fibia, skal du udfylde vores fuldmagt, og sende den retur til Fibias kundecenter på den e-mailadresse, der står på fuldmagten. Når vi har modtaget fuldmagten, kan vi gå i gang med at få flyttet dit nummer.
Her kan du downloade formularen.
Vi sørger for overflytningen. Du skal derfor ikke opsige dit telefonabonnement. Dog skal du selv sørge for at opsige eventuelle tillægstjenester, du måtte have hos dit nuværende telefonselskab.
Det kan tage op til 4-6 uger at få flyttet et telefonnummer efter vi har modtaget en korrekt udfyldt fuldmagt og alle eventuelle ekstratjenester er nedtaget.
Har du bestilt dit telefoni-abonnement samtidig med internet eller internet+tv, så vær opmærksom på, at dit telefoni-abonnement kan blive aktiveret senere end internet og tv. Det skyldes, at fuldmagt fra dig og frigivelse fra din tidligere udbyder skal være på plads, inden vi kan aktivere telefoni-abonnementet.
Du modtager nærmere information om aktiveringsdatoen for telefoni. Du betaler naturligvis først for telefoni fra den dag det aktiveres.
Vi har lavet en tabel, som oplister forskellene på hemmeligt, udeladt og skjult nummer.
Se tabellen herVi har samlet en kort vejledning, som viser, hvordan du benytter tjenesterne skjul nummer, spærring for anonyme opkald, viderestilling, forstyr ikke samt telefonsvarer.
Det afhænger af, om du ønsker at flytte dit nuværende abonnement over til en anden udbyder, eller om du helt vil afskaffe din fastnettelefon:
Du skal kable din telefon til ”Phone 1”-porten på din fiberboks.
Hvis du har flere telefoner skal disse forbindes via en fordeler, som du selv skal anskaffe.
Mit Fibia er Fibia's selvbetjening til dig.
Her kan du blandt andet få overblikket over dine produkter, du kan se alle dine regninger, dine koder og meget mere.
For at oprette et login skal du bruge dit kundenummer, som du fx kan finde på din seneste regning eller i øverste venstre hjørne på de breve, du har modtaget fra os, og den mailadresse, du har registreret hos Fibia.
Opret login til Mit Fibia her. Du vil modtage et link på mail til oprettelse af personligt kodeord.
Herefter skal du blot bruge din e-mail og dit personlige kodeord for at logge ind på Mit Fibia på mit.fibia.dk.
God fornøjelse.
Læs mereDine regninger kan du altid finde på Mit Fibia, som er vores selvbetjeningsside, her vil det også være muligt at få en kopi af din regning. Du kan oprette et login og efterfølgende logge ind her.
Dine regninger vil blive sendt til dig via e-mail eller brevpost, alt efter hvad du har ønsket ved bestilling. Du kan altid ændre dit valg ved at skrive til os her.
Hvis du modtager din regning med brevpost, koster det et gebyr på 39 kr. pr. regning. Der er ikke noget gebyr, hvis du modtager regningen på mail.
Ønsker du at oprette en automatisk betalingsaftale kan du finde vejledning til det her. Din automatisk betalingsaftale gælder fra næstkommende regning efter aftalen er oprettet. Vær opmærksom på at der pr. 1. januar er et gebyr på 9,75 kr. pr. betaling via Betalingsservice. Du kan oprette en betalingsaftale via MobilePay eller kortbetaling, så slipper du for gebyret.
Læs mere
Der er flere fordele ved at tilmelde din regning til en automatisk betalingsaftale. Modtager du i dag din regning per brev kan du spare 39 kr. i regningsgebyr. Betaling vil altid ske automatisk og til tiden.
Bemærk, at der pr. 1. januar 2020 er et gebyr på 9,75 kr. pr. regning, hvis du betaler via Betalingsservice. Du kan slippe for gebyret ved at oprette en automatisk betalingsaftale via MobilePay eller kortbetaling i stedet.
Betalingsaftalen vil tidligst træde i kraft til næstkommende regning. Du skal derfor sikre dig at betalingen bliver trukket for næstkommende regning. Bemærk, at du altid har det endelige ansvar for betalingsaftalen og for, at betalingen kan gennemføres
Hvis du har registreret en email og tilmeldt dig en automatisk betalingsservice hos Fibia sker betalingen automatisk, og du får blot tilsendt en oversigt over din regning per mail.
Du har også altid mulighed for at se dine regninger på Mit Fibia.
Læs mere
For at lave ændreringer på dit abonnement som fx skifte hastighed på dit internet eller få en anden tv-pakke, kan du kontakte vores Kundecenter via denne formular. Beskriv hvad du ønsker ændret, så ændrer vi hurtigst muligt dit produkt, og du modtager en mail eller brev med produktændringerne.
Du kan også ringe til vores kundecenter på 70 29 24 44, hvis du ønsker yderligere vejledning.
Du kan se vores åbningstider her.
Er du i tvivl om, hvilke produkter du har, kan du altid finde et overblik over dem på Mit Fibia.
Er du i tvivl om hvilke produkter du kan få, kan du se vores tv-produkter her, vores internet-produkter her og vores telefoniprodukter her.
Læs mere
For at gøre det nemmere for dig, at forstå din regning har vi lavet en guide, som gennemgår regningen.
KODA/Copydan er lovpligtige afgifter til rettighedsindehavere (producenter og kunstnere) på både radio og TV.
Afgifterne er inkluderet i dit TV-abonnement, men da afgifterne er momsfrie, skal de fremgå separat på din regning.
Er du privatkunde eller foreningskunde, kan du logge på Mit Fibia og se dine regninger. Her har du også mulighed for at få et overblik over, hvad du skal betale pr. måned under kommende betalinger.
Har du ikke allerede oprettet et login til Mit Fibia, kan du gøre det her.
Læs mere
For at få sendt din regning til en anden adresse, skal du sende os den adresse, du ønsker regningen sendt til fremover via vores kontaktformular.
Skal et firma helt eller delvist modtage din regning, så kræver det accept fra firmaet. De skal udfylde blanketen "firmabetalt fibernet". Den kan du finde her.
Blanketten indsendes efter udfyldelse til firmabetalt@fibia.dk.
Bemærk, at firmabetalt ordning først sker ved næstkommende regning efter modtagelse af blanket i korrekt udfyldt stand. Bemærk også, at hvis dit firma skal betale for etablering af fibernet skal blanketten udfyldes og indesendes senest inden aktivering af nettet.
Husk at du som privat- eller foreningskunde altid kan finde din regning på Mit Fibia.
Læs mereHvis du ønsker at opsige hele din aftale med Fibia, skal du kontakte Fibia på telefon 70 29 24 44 eller via vores kontaktformular.
Ved ophør af dit abonnement vil du modtage et brev med information om returnering af udstyr, hvis du har lejet udstyr af Fibia.
Bemærk: Din vægmonterede fiberboks er en permanent installation og må ikke tages ned af væggen
Du skal selv sikre at udstyr sendes retur til:
Fibia
c/o Milcom L&D ApS
Hørmarken 7
3520 Farum
Att: Returpakker
Læs mereSom kunde hos Fibia har du 30 dages opsigelsesvarsel på din aftale. Bemærk, du har 6 måneders binding fra din forbindelse bliver aktiv.
Se og download alle vores vilkår på vores side med vilkår og betingelser.
Læs mereDet er ikke til at sige præcis, hvor lang tid der går, da det afhænger af, om der allerede er fiber i boligen, om der er fiber i din vej eller i dit lokalområde.
Ligger der allerede fiber i din vej, skal den skydes eller graves ind til din bolig. Har du allerede fiber i din bolig, skal det aktiveres.
Tjek din adresse på fibia.dk/fiber og se status på dit område.
Bor du i en boligforening?
På fibia.dk/fiber kan du tilkendegive din interesse for fibernet. Såfremt vi kommer til dit område med fibernet, kan du også bestille produkter.
På fibia.dk/fiber kan du tage et fibertjek, og se om vi kan levere fibernet til din adresse. Leverer vi ikke fibernet til din adresse, kan du tilkendegive din interesse for fibernet på samme side.
Når du gennemfører en bestilling, vil der fremgå en kvittering på skærmen. Derefter vil du modtage en kvittering/forhåndsbekræftelse i din mailboks. Hvis du ikke har modtaget det, er din bestilling ikke registreret, og vi beder dig foretage en ny bestilling på fibia.dk/fiber.
Så længe vi kan levere og installere fibernet i din bolig inden for den planlagte tilslutningsperiode i området, kan du bestille til kampagneprisen. Vi forbeholder os retten til at annullere din bestilling, såfremt der ikke er et hus på installationsadressen, når vi er klar til at levere.
Du vil modtage en ordrebekræftelse med detaljerne om de bestilte produkter samt henvisning til vilkårene for vores aftale. Derefter kontakter vi dig for at aftale nærmere om installationen til din adresse. Læs mere om processen her.
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål, så indtast din forespørgsel i søgefeltet i toppen af siden ↑
Find guides og vejledninger på vores vejledningsside.
Prøv vores fibertjekker, og se om du kan få fiber på din adresse.